Szervezetfejlesztés

 Ügyfeleink, akik elfoglaltak a napi tevékenységek irányításában, gyakorta tapasztalják, hogy túl régóta és túl közel vannak a problémákhoz, hogy azokat észrevegyék, vagy azok valódi okait felfedjék. Ilyenkor jön jól egy külső szemlélő, akinek nem természetesek a megszokott napi rutinok, akinek lényegre törő kérdéseivel fel lehet fedni egy szervezet felesleges folyamatait, vagy nem optimális működését. Kollégáinkkal igyekszünk segíteni, hogy ügyfeleink megtalálhassák a számukra ideális üzletmenetet, a lehető legkisebb működési költségek mellett. Segítünk, hogy a legjobb gyakorlatokat ültethessék át a napi működésbe és így reális képet kaphatnak céljaikról, eredményeikről.

  1. A vállalati stratégiával összhangban álló célok tisztázása. A célok meghatározásánál törekedni kell, hogy minél egzaktabb és mérhető módon határozzuk meg azokat, hiszen csak így lehetséges a projekt teljesítményének pontos mérése. A cél legyen pontos (specific), mérhető (measurable), megvalósítható (attainable), lényeges (relevant) és határidős (time-bound).
  2. Ezt követi a felmérési szakasz, amelyben a vállalat folyamatai szisztematikusan áttekintésre- és értékelésre kerülnek. Az így dokumentált folyamatok a csapattagokkal közös munkában megvitatásra kerülnek, azokat kritikus szemmel lépésről-lépésre megvizsgáljuk. A munka eredményeképpen jobb, ésszerűbb és költséghatékonyabb munkafolyamatokat alakítunk ki, amelyek a lehető legmagasabb hozzáadott értékkel bírnak, miközben a költségek jelentősen csökkennek. A projekt végén egy monitorozó szakasz (kontrolling) következik, amikor a gyakorlatba ültetett új eljárásokat és azok eredményeit figyeljük, szükség esetén beavatkozunk, korrigálunk.
  1. Mint minden kontrolling rendszer, ez is adatokra épül. A szükséges adatok megszerzése az első lépés az induláshoz, a folyamatos adat beérkezése a méréshez és a kontrollhoz szükséges.
  2. Az együttműködés során szakembereink felmérik az adott vállalat folyamatait, majd javaslatokat tesznek a működés javítására. Az egyes kulcsterületekhez ambiciózus, de elérhető eredményeket tűzünk ki. Ezután személyre szabjuk azt a vezetői beszámoló rendszert, amely tömören tartalmazza mindazokat a kulcsmutatókat, amelyeket a vállalat vezetésének figyelnie kell. Ezt hívjuk manapság, oly divatosan vezetői dashboardnak (műszerfalnak).
  3. Az egyes adatok eredményeit hetente, havonta, negyedévente, esetleg félévente rögzítve, folyamatosan figyelemmel lehet kísérni. Amennyiben a kitűzött célok és az eredmények között eltérést tapasztalunk, szükséges az adott terület működésének, vagy esetleg magának a kitűzött célnak a felülvizsgálata.
  4. Szakembereink természetesen ebben a munkafázisban is segítik partnereinket.
  5. Fontos, hogy miközben és miután bevezetésre kerültek és ezáltal hatékonyabbá váltak a területek, folyamatos kontroll, azaz kontrolling kell, hogy legyen rajta!

A kontrolling segít újabb és újabb problémák, okok feltárásában, amelyekkel újból és újból szembe kell néznie a vállalat vezetésének, arra megfelelő megoldást kell találnia.

Ideális esetben minden dolgozó saját felelősségének érzi a kontrolling feladatokat. Egy minőség- és ügyfélorientált közegben, senki nem hagy maga mögött még egy apró problémát sem, mondván „nem az én felelősségem”. A helyes szemlélet szerint a vállalat minden dolgozója, legyen bárhol is a helye a vállalati térképen, felelős az ügyfelekért, azok bizalmáért.

A kontrolling szorosan együttműködik a többi vállalati funkcióval, hiszen például épít a tervezésre, a szervezésre és a vezetési funkciókra.

A vállalkozásban vannak jelen idejű problémák, amik a vezetők figyelmét és energiáit kötik le, így csökkentve a hatékony működést a vezető tevékenységeinél! Ezeket a jelen idejű problémákat a szervezetfejlesztés keretein belül, azonnal tudjuk kezelni, hogy a hatékonyság növekedjen, a fókusz visszatérjen a fő célokhoz!

Kérje személyes konzultációnkat a részletes tájékoztatásért!

Esettanulmány

1. Minden cégnél vannak egyedi kihívások, esetek. Ami általános szokott lenni:

  • nincs rendszer a működésükben
  • nincsenek meg a szabályozások a különböző területeken (pl. értékesítés, gyártás, építés)
  • hiányoznak az irányelvek
  • a kommunikációs vonalak nem tisztázottak (ki, kinek, milyen információt kell, hogy adjon és kitől milyen információt kell kapjon)
  • a megszokott káoszt kivezetni a dolgozók minden napjaikból
  • nem akarnak változást a cégen belül
  • nem hiszik, hogy ez nekik megéri
  • nem látják a hosszútávú hasznot benne
  • a legtöbbször a jelen idejű problémájukkal vannak elfoglalva és nem néznek, terveznek a jövőre sem
  • az azonnali, látható eredmény számukra siker és haszon

2. Amiket csináltunk:

  • statisztikákat hoztunk létre, adatok begyűjtése révén
  • irányelveket dolgoztunk ki, hogy milyen szempontok alapján működjön az adott terület
  • poszt leírásokat készítettünk, hogy mindenki tudja mi a feladata, munkája, terméke, felelőssége
  • rendbe raktuk az értékesítés kedvezmény rendszerét
  • az értékesítők jutalék szabályzatát optimalizáltuk és egységesítettük
  • folyamatszabályozást vezettünk be termékek értékesítésétől a gyártásig, egy mini CRM rendszerbe

3. Problémák:

  • Velünk akartak megvalósíttatni mindent.
  • Nem hajtották végre a feladatokat.
  • Gyorsan és azonnal akartak mindent megvalósítani.
  • Nem voltak együttműködők.
  • Nagy volt a cégvezető EGO-ja.
  • Buta volt a cégvezető.
  • Ő ezt már „tudta”, csak nem volt ideje megcsinálni.

4. Megoldásaink:

  • Szabályzások, irányelvek létrehozása
  • Célok, kvóták meghatározása
  • Tervezés készítése
  • Posztleírások, feladatkörök elkészítése
  • Felelősségi körök meghatározása, felelősségek felvállaltatása
  • Működési területek átvizsgálása, optimalizálása.

5. Amit termeltünk:

  • A vegyipari cégnél 17%-al nőtt a bevétel, ami ebben az esetben mintegy 85 millió forintot jelentett. Úgy, hogy az előző évben 50 millióval esett az árbevétele!
  • Az érékesítők 38%-al hatékonyabban tudtak működni, ami az 5 fő értékesítőnél havi szinten 6,8 millió forint többlet bevételt jelentett, ez az év hátralévő részében 40 millió többlet bevételt eredményezett.
  • A tervező cégnél az év során a mondásuk alapján plusz egy projektet tudtak elvállalni 14 milliós megrendelés formájában.

6. Előtte-utána:

  • Szabályok nélkül, folyamatok nélkül tevékenykedtek. Irányelvek, hogy mit, hogyan, miért kell megtenni – nem voltak. Mindenki a maga területén saját maga dolgozta- és találta ki, miképpen folytassa a tevékenységét. Az összhangnak a hírét sem ismerték. Rengeteg idő ment el azzal, hogy nem voltak összehangolva a tevékenységek és várni kellett a másik munkájára. Pontosan, hogy kinek mi a feladata, miért felelős – nem voltak meghatározva. Nem sok felelősség vállalás volt és folyton a felelősség áthárítás ment egymás közt. Mindenki másképp csinálta dolgokat, nem volt egy egységes céges stratégia. Nem volt kontroll a cégen, a dolgozókon és a cash flow-n. Számolatlanul ment ki a pénz a cégből és csak akkor kapcsoltak pánik üzemmódban, amikor már késő volt.
  • Miután megalkottuk közösen a cég és területek irányelveit, el tudtuk készíteni a szabályzásokat a cégre szabva. A munkatársak gyorsabban tudták teljesíteni a feladataikat, azáltal, hogy nem voltak felesleges időtöltések és felesleges körök a munkájuk során. Időt takarítottunk meg és stressz faktorokat szüntettünk meg. Kontrollálhatóvá vált a cég működése a beérkező adatok alapján.

7. A cégvezető problémái:

  • nincs kontrollja a cég felett, és/vagy az emberei felett
  • nem jó a cég működése
  • nem érzi, hogy hatékony lenne a cége
  • nem érzi, hogy hatékonyan dolgoznának az emberek
  • úgy látja/érzi, hogy sok fölösleges kiadása, költsége van
  • nagy a stressz a cégében
  • fejetlenség van a működésben-, a szolgáltatásban-, a gyártásban
  • nem tud fejlődni a cég
  • fejlődni szeretne, de előtte rendbe akarja tenni az alapokat a cégvezető (felelős gondolkodás)
  • nem megfelelő, vagy nincs is kommunikáció a cégen belül költséget akar megtakarítani

✪ ✪ ✪

HITVALLÁS

Hisszük azt, hogy annak az embernek, aki vállalkozott arra, hogy megvalósítsa, felépítse az álmait; jár a lehető legtöbb támogatás és segítség azon az úton, ami rögökkel, de nem aranyrögökkel van borítva!
Büszkék vagyunk partnereinkre, kikkel együtt haladunk a siker útján!

Jelentkezés

10 DIMENZIÓS VÁLLALKOZÁS

Mit szólna, ha azt mondanám, hogy Ön eddig 3 dimenzióban építette az üzletét?! E helyett, mi 10 dimenzióban gondolkodunk. Ezen látásmód segítségével érheti el a vágyott célt. Minden sikeres cég így gondolkodik, amit most mi megszeretnénk mutatni Önnek!

TÖBB PÉNZ, KEVESEBB STRESSZ

A 10 dimenziós látásmóddal kevesebb stresszel több bevételt generálhat, mert nem csak a meglévő erőforrásokat vesszük figyelembe. Multidimenziós bevételek és azonnali megvalósítások várják Önt.

ÖTLETTŐL A MEGVALÓSÍTÁSIG

Mi nem csak ötleteket adunk, meg is csináljuk Önnel a cselekvéseket. Mi nem azt szeretjük elmondani, hogy hogyan kell jó céget építeni, szeretjük megcsinálni is. Önt végig supportáljuk és együtt érjük el a céljait.

JELENTKEZÉS

Vélemények

Rendbetették a vállalkozásom pénzügyeit rekordidő alatt, hiánytalanul! Ennél többet nem is kívánhattam volna, maximálisan elégedett vagyok.

Tóth Diána

Táplálkozási tanácsadó

Több ismerősöm is jó szívvel ajánlotta Zoltánt, mert csodát tett a vállalkozásukkal. Én is vállalkozó vagyok, és ráfért már egy kis optimalizálás a cégemre. Remek az együttműködésünk, érzem a fejlődést és felfelé szárnyal a cégem!

Bihari Károly

Egyéni vállalkozó

Eljön az idő az ember életében, amikor el kell ismernie, hogy szakértői segítségre szorul cége továbbfejlesztésében. Mindenképpen érdemes a New Dimension Solutions-höz fordulni, ha úgy érzed, nincsen maximalizálva a bevételed! Közel 200%-os növekedést értem el, fél év alatt!

Kortyis Ádám

Étteremtulajdonos

JELENTKEZÉS

Vélemények

Rendbetették a vállalkozásom pénzügyeit rekordidő alatt, hiánytalanul! Ennél többet nem is kívánhattam volna, maximálisan elégedett vagyok.

Tóth Diána

Táplálkozási tanácsadó

Több ismerősöm is jó szívvel ajánlotta Zoltánt, mert csodát tett a vállalkozásukkal. Én is vállalkozó vagyok, és ráfért már egy kis optimalizálás a cégemre. Remek az együttműködésünk, érzem a fejlődést és felfelé szárnyal a cégem!

Bihari Károly

Egyéni vállalkozó

Eljön az idő az ember életében, amikor el kell ismernie, hogy szakértői segítségre szorul cége továbbfejlesztésében. Mindenképpen érdemes a New Dimension Solutions-höz fordulni, ha úgy érzed, nincsen maximalizálva a bevételed! Közel 200%-os növekedést értem el, fél év alatt!

Kortyis Ádám

Étteremtulajdonos

JELENTKEZÉS